Challenges of Education in the 21st Century

Session moderator: Ann Vidolovits Moore PhD, guest lecturer at PTE BTK NTI / ELTE BGYFK

 

1. Addressing Passive Racism in American Schooling

Dr. Sherry MARX,
Visiting Fulbright Academic 2011/2012 The University of Utah / ELTE PPK

2. Overview of the Teacher Training System in Sweden: an Altering Model

VADÁSZ Viola,
PhD student, Education and Society Doctoral School of Education PTE BTK

3. “Experimental Social Skills Training Programs in Hungarian Schools”

Dr. Ann VIDOLOVITS MOORE,
guest lecturer PTE BTK NTI /ELTE BGYFK –
KÁPLÁR Mátyás,
PhD student, Doctoral School of Psychology PTE BTK

4. Teaching in a Multicultural University Environment – Opportunities and Challenges

POZSGAI Gyöngyi,
Head of the International Relations Office, PTE

5. Mobility Students at the University of Pecs – 2011, Fall Semester

Fiona GILLIS – Anna URBANCZYK – Magdalene RUGOR – Bogna OLLER,
Erasmus students at PTE

 

Kutató hallgatók

Szekcióvezető: Dr. habil. Kéri Katalin, tanszékvezető egyetemi tanár, Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék PTE BTK NTI

 

1. „Amor est reciprocus” (A szeretet visszaadja a kölcsönt) – Tanító a 18. század végi Magyarországon

Havancsák Alexandra
PTE BTK hallgató

2. A kalocsai fitanítóképző

Ács Adrienn
PTE BTK hallgató

3. Digitális kompetenciák a tanári munkában egykor és napjainkban

Győr Katalin Zsófia
PTE BTK hallgató

4. A digitális tananyagtartalmak változásai a 21. században

Marhoffer Nikolett
PTE BTK hallgató

 

5. „Megtanulni tanulni” – metakogníció és a (felnőtt) tanulói gondolkodásban jelenlévő stratégiák

Hüber Gabriella
PTE BTK hallgató

6. „Gardner és a Holokauszt?” – A többszörös intelligenciák megjelenése az iskolákban

Lemle Andrea
PTE BTK hallgató

7. Térbeli és intraperszonális intelligenciák fejlesztése – Holokauszt projektterv a gyakorlatban

Tar Renáta
PTE BTK hallgató

8. „Intelligencia és holokauszt” – a többszörös intelligenciák fejlesztése elméletben és gyakorlatban

Pálmai Dóra
Rédli Mátyás
PTE BTK hallgatók

 

Pedagógus szerepek és modellek napjainkban

Szekcióvezető: Dr. Bálint Ágnes adjunktus, Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék PTE BTK NTI

 

1. A tanári pályaalkalmasság néhány kérdése

Dr. Bálint Ágnes,
adjunktus Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék PTE BTK NTI

2. A kompetencia alapú nevelés-oktatás hatása a kollégiumi nevelői szerepfelfogás változásaira

Barna Viktor dr. univ.
igazgató, Hajnóczy Kollégium, Pécs

3. Pedagógus – Szerep – Narratívum

Pálfi Melinda
PhD hallgató, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola PTE BTK

4. Mentortanár hallgatók a Pécsi Tudományegyetemen

Dr. Di Blasio Barbara, adjunktus Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék PTE BTK NTI – Marton Melinda tanársegéd, Szociológia Tanszék PTE BTK – Paku Áron, tanársegéd Szociológia Tanszék PTE BTK

5. A gyógytestnevelő szerepe a közoktatásban

Vass Lívia,
tanársegéd Sportbiológia Tanszék Testnevelés- és Sporttudományi Intézet PTE TTK

 

6. A hatékony tanár – katolikus tanárok szemszögéből

Dr. Pete József
tanár, Nagy Lajos Gimnázium, Pécs

7. Tréningmódszer–Tréneri Szerep –Kompetenciaalapú Trénerképzés A tréneri kompetenciák fejlesztési lehetőségei a pedagógusképzésben

Dina Miletta
PhD hallgató, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola PTE BTK

8. Romológiai alapismeretek oktatásának jelentősége az egészségügyi főiskolások körében

Angyal Magdolna
tanársegéd, Védőnő Tanszék PTE ETK

9. Egy tragédia margójára, avagy a “West Balkán” üzenete

Petőné Csima Melinda
tanársegéd, Védőnő Tanszék PTE ETK

10. Az alsó tagozatos testnevelés tanításról

Őry Ágnes
PhD hallgató, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola PTE BTK NTI

 

A pedagógusszerepek és pedagógusképzés történeti aspektusai

Szekcióvezető: Dr. habil. Bertalan Péter tanszékvezető egyetemi docens, Regionális- és Vidékpolitika Tanszék,  Gazdaságtudományi Kar, Kaposvári Egyetem

 

1. A tanári típusok sorstörténeti és korszakbeli háttere

Dr. habil. Bertók Rózsa                                                                                                   tanszékvezető egyetemi docens, Filozófia Tanszék, PTE BTK

2. Történetek – tanítások – ideálok

Bécsi Zsófia                                                                                                                                   PhD hallgató, Filozófiai Doktori Iskola PTE BTK

3. Kereskedelmi Iskolai Tanárképző Intézet sorsának alakulása a XIX-XX. század fordulóján

Nagy Adrienn tanársegéd                                                                                                   Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék, PTE BTK NTI

4. Tanítószerepek a Pécsi Naplóban a 19. és a 20. század fordulóján

Méreg Martin                                                                                                                                             PhD hallgató, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola PTE BTK

5. A pécsi tanítóképzés fellegvárai

Takács Zsuzsanna                                                                                                                   tanársegéd, Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék, PTE BTK NTI

 

6. Pedagógus2.0 – avagy mit kell tudnia egy pedagógusnak a web2.0 világában?

Lévai Dóra
PhD aspiráns, tanársegéd, Iskolapedagógiai Központ, ELTE PPK

7. A pedagógusképzés és a jövő pedagógusai előtt álló kihívások az egészségnevelés és az egészségfejlesztés területén

Pál Katalin
tanársegéd, Védőnő Tanszék PTE ETK

8. Új utak – találkozások a tehetséggondozás kapcsán

Pekari Bernadett – Mancsi Mónika
Tárkereki Mókázó Tehetséggondozó Műhely, Sióagárd

9. ÖTÉK – egy hatékony módszer az integrációra és a felzárkóztatásra

Ravaszné Mitzki Erzsébet
PhD hallgató, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola PTE BTK


Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s